ابلاغ ایرادات مصوبات ترخیص خودروهای دپو شده‌‌ وارداتی به رییس جمهور توسط رئیس مجلس

۱۳۹۷/۱۱/۲۶

ابلاغ ایرادات وارده به مصوبه دولت که پیشتر نیز یکبار بر اساس ایراد بانک مرکزی اصلاح شده بود، اکنون به دلیل ایراد دیگری توسط مجلس نیازمند اصلاحیه شده است.
این موضوع نمایانگر عدم هماهنگی دولت، مجلس و بانک مرکزی در اتخاذ تصمیمات است که نشان از تصمیمات جزیره ای و غیر سیستماتیک دارد. اکنون اصلاح مجدد مصوبه بر اساس نص صریح قانون که مجلس به درستی به آن اشاره نموده است، باید در اسرع وقت صورت پذیرد و فرصت مناسبی است تا سایر بندهای مشکل ساز نیز اصلاح شود. اما قربانی این ناهماهنگی ها مردم هستند که با توجه به محدودیت ترافیکی انتهای سال و روزهای موثر باقیمانده تا پایان سال، انتظار دریافت خودرو توسط ایشان پیش از سال جدید تقریبا غیر ممکن است. اکنون مشتریان علاوه بر عدم امکان استفاده از خودروها در نوروز سال ۱۳۹۷، بایستی به دلیل افزایش نرخ مبنای دلاری تعرفه گمرکی سال آتی از ۴۲۰۰ به ۵۷۰۰ تومان و نیز بعضا حتی پرداخت نرخ ارز به روز شده سنا در سال آتی، هزینه بیشتری برای خودروها پرداخت نمایند.
اینگونه تصمیمات صرفا منجر به نسل کشی بخش خصوصی ای می‌شود که توان رقابت با خودروسازان شبه دولتی را ندارد و اکنون باید در آتش بازار انحصاری خودروسازان و همزمان با انتقامجویی دولت از واردکنندگان خودرو که بر ملا کننده فساد دولتی در فرایند واردات خودرو بوده اند و به همراه مشتریان گناهکار خواهان خودروهای با کیفیت، بسوزند.
https://t.me/F_Ehteshamzad